Mens danskerne sad og heppede på de danske holdboldherrer, der maste de slovenske i EM-opgøret nede i Ungarn, kunne millioner at tyskere, der havde tunet ind på NDR se en 90 minutter lang ”reklamefilm” for Danmark.
Anledningen var naturligvis vores regents enestående 50-års jubilæum, hvor NDR benyttede lejligheden til at tegne et stort anlagt billede af hele kongeriget Danmark og hele den kongelige familie.
Resultatet var et fuldbyrdet glansbillede af et lykkeligt folk med en sympatisk kongefamilie i spidsen.
Med dette billede af dronningens og kronprinsparrets virke i og for det danske kongerige, fulgte en endeløs række flotte solbeskinnede scener fra hele riget og alle de mest spektakulære seværdigheder.
Det var rendyrket PR for den danske turismeindustri.
Visit Denmark ville ganske enkelt ikke have midler til at betale for en lignende 90-minutters reklamefilm…
Hvis ellers ikke ”Covid-19-spøgelset” atter stikke en kæp i hjulet for tysk ”turistinvation”, kan alle danske turistaktører godt finde deres tyske parlør frem.
Og danske turister, der planlægger ferie her i landet, skal se at komme til tasterne og få booket, før alt er ”besetzt”.