Du kender utvivlsomt rejsekongen Simon Spies’ berømte sætning, der efterhånden nærmest er blevet et ordsprog: ”Dårlig omtale er bedre end ingen omtale”.
Forargelsen over skomærket ecco’s fortsatte tilstedeværelse i Rusland fylder i medierne.
Både redaktionelt, i læserbreve og på de sociale medier.
Torsdag før påske stoppede webshoppen Miinto alt salg af ecco-fodtøj.
Før da havde Golf Experten meldt ud, at de ikke længere ville sælge ecco-golfsko til danske golfspillere.
Indtil videre har ingen af de danske detailkæder inden for fodtøj droppet samarbejdet med ecco.
Hvordan har forbrugerne i Favrskov reageret på ecco’s fortsatte tilstedeværelse i Rusland?
Det har vi spurgt Mette Sko i Hadsten og Skoringen i Hammel om.
Og det ser ikke ud til, at skokøberne i hverken Hadsten eller i Hammel går så meget op i krigen i Ukraine, at de fravælger ecco-sko.
Direkte forespurgt fortæller begge forretninger enslydende, at der måske nok er lidt kommentarer omkring ecco’s fortsatte salg af sko i Rusland, men at man ikke har oplevet, at kunderne aktivt har fravalgt ecco.