|

Røde Kors Hadsten-Hinnerup har holdt både generalforsamling og konstituering.

NYT fra Røde Kors

Røde Kors Hadsten-Hinnerup
Margit S. Larsen
Miravej 3, Søften, 8382 Hinnerup
20 42 00 53

Pressemeddelse fra Røde Kors – Margit S. Larsen

​ Tak til frivillige og nye i bestyrelsen

Røde Kors Hadsten Hinnerup har holdt generalforsamling i Uhresalen i Hinnerup. Der mødte godt 40 frivillige og medlemmer op til en aften, hvor der kom en masse informationer om aktiviteter, aflagt regnskab og holdt valg til bestyrelsen. Efter den officielle del var det tid til hygge med lidt mad.

Røde Kors Hadsten Hinnerup har haft et travlt år med mange faste aktiviteter indenfor butik, integration, håndarbejde, førstehjælp og omsorg for ældre. I 2017 kom der en ny aktivitet “Værket” i Hinnerup på listen over aktiviteter. Værket er et café-tilbud for folk mellem 30 og 60 år, der har brug for fællesskab med andre. Afdelingen deltager også aktivt i projektet “Sammen mod ensomhed – sammen i fællesskaber”, hvor Favrskov Kommune, Røde Kors og Ældresagen arbejder sammen med andre om at sikre tilbud til fællesskaber for ældre med mere en 5 timers hjemmehjælp.

Butikkerne i Hadsten og Hinnerup havde en omsætning på kr. 1.075.673,- og et overskud på kr. 714.128,-. Der var stor ros til det flotte arbejde. Overskuddet er med til at sikre aktiviteterne, opstart af nye og beløb til venskabsprogrammer i andre lande. I 2017 er der støttet med kr. 116.500,- til projekter i andre lande.

Valg af formand blev genvalg af Margit S. Larsen. Valg til bestyrelsen gav genvalg til Annemarie Jensen og Else Tranberg. Nyvalgt blev Peter Christensen og Søren Pretzmann. Valg af suppleanter gav genvalg til Egon Schou Hansen og nyvalg til Erling Kvist Andersen. Som revisor bruges Dansk Revision i Hadsten. Der måtte siges tak for indsatsen i bestyrelsen til sekretær Marianne Birkmose, kasserer Ole Hindsgaul og suppleant Karen Tvedegaard, som ikke ønskede genvalg.

Der blev sagt tak til alle og givet årsnåle til 20 frivillige. Prisen Frivillig til Frivillig blev givet til fire frivillige: Rie Hald, Ingrid Degn, Ali Chleh og Else Simonsen. Prisen gives til nogle, som har ydet en ekstra stor indsats.

Efterfølende har der været bestyrelsesmøde og konstituering. Her blev Else Tranberg genvalgt som næstformand, Peter Christensen blev valgt til kasserer og Jette Bahrendorff blev valgt som sekretær.
Bestyrelsen ser frem til at fortsætte arbejdet med målet om altid at være til stede og handle på behov. ​

Skriv en kommentar


Kunne du lide denne artikel?

Tilmeld dig nyhedsbrevet og modtag nyheder i din indbakke. Det er gratis.



Byrådsmøde foregår via Skype

Byrådsmøde foregår via Skype

På grund af den aktuelle corona-situation bliver byrådsmødet tirsdag 26. januar 2021 kl. 19 i Favrskov Kommune afviklet som et Skype-møde ... læs mere
Taget for narkokørsel m.m.

Taget for narkokørsel m.m.

Østjyllands Politi oplyser ... læs mere
Færdselsuheld

Færdselsuheld

Østjyllands Politi oplyser ... læs mere
Vi leger fortsat

Vi leger fortsat

Fortæller Hadsten Håndbold ... læs mere
Skjød Tidende er udkommet

Skjød Tidende er udkommet

Godt nyt til alle Skjødsere og andre der kunne være interesseret - klik ind på Skjød Tidende ... læs mere
Boligsiden.dk :

Boligsiden.dk :

Danskerne købte boliger for svimlende 252 milliarBoligsiden.dk: der i 2020 ... læs mere
Har du et realkreditlån, som skal have ny rente 1. april?

Har du et realkreditlån, som skal have ny rente 1. april?

Per Ø. Nielsen - Vestjysk Bank fortæller følgende ... læs mere
Vil du være årets første millionvinder?

Vil du være årets første millionvinder?

Kræftens Bekæmpelses nye STØTTELOTTERI ... læs mere
Har du handlet her :

Har du handlet her :

Virksomhed ransaget – ejer sigtet for bedrageri ... læs mere
Imponerende ”jubilæum”!

Imponerende ”jubilæum”!

Ikke færre end 500 gange har Tove Skipper imponeret PingvinNyts læsere med sine fantastiske naturbilleder ... læs mere
UD I NATUREN (2)

UD I NATUREN (2)

På en dag hvor snedækket fortsat prydede landskabet. Turen går til Lysnet, et markant højdedrag på grænsen af Favrskov og Randers Kommune ... læs mere
Loading...