|

Tema: Noget der ligner Lucinda Riley

Lucinda anbefaler

Roman Mens vi alle sammen venter på 7. bog i serien om de 7 søstre, er der mange andre forfattere at kaste sig over, der også kan skrive fængende, vedkommende bøger, som fører os tilbage i tiden i selskab med stærke kvinder. Denne roman anbefales ovenikøbet direkte af Lucinda Riley, som kalder det ”Min yndlingsroman fra sidste år”. Vi er med den dag, overklassepigen Aurelia Vennaway finder en nyfødt pige i sneen og insisterer på, at Amy skal vokse op hjemme hos dem på trods af forældrenes modvilje. Aurelia dør som blot 23 årig, og Amy skal nu forlade godset straks – ubemidlet. Aurelia efterlader dog en særlig overraskelse til Amy … Skøn, skøn roman fyldt med drama og kærlighed.
Mysteriet Amy Snow. Af Tracy Rees

Hotellets hemmeligheder

Roman Et af Lucinda Rileys kendetegn er skildringer af, hvordan fortiden trækker dybe spor ind i nutiden. Det gør hun gerne gennem 2 forskellige handlingsspor, som man følger igennem hele bogen. Det samme gør Kimberley Freeman med afsæt i sin egen bedstemors erindringer i denne dejlige roman, hvor Lauren Beck får arbejde på det fornemme gamle kursted Evergreen Spa Hotel. Her møder hun en dansk arkitekt, og hun finder et bundt gulnede breve. De løfter sløret for en passioneret romance og en chokerende begivenhed der fandt sted på hotellet i 1926. Lauren bliver nysgerrig og sætter sig for at afsløre fortidens hemmeligheder., og måske gør det hende også modig nok til selv at løbe en risiko og ændre alting?
Brev fra fortiden. Af Kimberley Freeman

På tværs af kontinenter

Roman Også i ’Det glemte brev’ rejser vi tilbage i tiden – denne gang til 2. Verdenskrig, der udover at danne baggrund for mange rædsler også er ophav til virkelig gode historier. I Østrig i 1938 må den unge Kristof overtage sin jødiske mesters virke med at lave frimærker til tyskerne. Han forelsker sig hovedkulds i mesters datter Elena og må finde en måde at redde hende og sig selv på. I 1989 i Los Angeles støder Katie Nelson på sin fars frimærkesamling og sender den til vurdering hos eksperten Benjamin, som opdager et sjældent østrigsk frimærke fra 1940’erne på et brev, der aldrig er blevet afsendt. Katie bliver hun konfronteret med en familiehistorie fuld af lidenskab og tragedie, da hun vil opklare brevets historie.
Det glemte brev. Af Jillian Cantor

Denne uges anbefalinger er skrevet af Christine Ellebæk Sørensen, Hammel Bibliotek.

Du kan finde mere inspiration på vores hjemmeside favrskovbib.dk, ligesom du også finder os på både Facebook og Instagram under @favrskovbib.