Arbejdet med ændringen af skiltningen er sat i gang og forventes afsluttet inden for cirka fem uger, inklusive bestilling og opsætning af de nye skilte.
Baggrund: Et usikkert kryds midt i skoleområdet
Borgmester Lars Storgaard blev opmærksom på problemet, da han en morgen selv kom kørende ned ad Postvej i Foldby. Her så han bilister, der satte farten op for at nå over for grønt i krydset ved Korsholm Skole – et sted, hvor både skolebørn, børnehavebørn og dagplejere med små børn dagligt krydser vejen. 
Byzonen fra Foldby ophørte cirka 50-100 meter før krydset, mens byzonen for Korsholm først begyndte på den anden side. Det betød, at man formelt kunne køre op til 80 km/t hen over et lyskryds med skole, børnehave, SFO og fodgængerovergange.
Selv om politiet har understreget, at bilister skal “køre efter forholdene” og dermed ikke må køre 80 km/t over et skolekryds, skabte den eksisterende skiltning usikkerhed og utryghed for de bløde trafikanter.
Løsningen: Byzone fra alle sider i krydset
Den nye skilteplan sikrer nu sammenhængende byzone på hele strækningen. Dermed fjernes enhver tvivl om, hvilken hastighed der gælder, og bilisterne mødes af en ensartet og tydelig skiltning fra alle retninger.
“Det er en enkel og logisk løsning, som både skaber klarhed for bilisterne og større tryghed for børn, dagplejere og forældre i området,” siger borgmester Lars Storgaard.                                                                                                               Han tilføjer:
“Jeg er glad for, at vi i samarbejde med politiet hurtigt har kunnet finde en løsning, der både giver mening og kan gennemføres inden for kort tid. Det er et godt eksempel på, hvordan dialog og sund fornuft kan føre til konkrete resultater.”
Tryghed i hverdagen
Favrskov Kommune forventer, at arbejdet med de nye skilte er færdigt inden for fem uger.
Ændringen skal sikre, at hastigheden fremover passer til et område, hvor mange børn og forældre færdes til og fra skole og fritidsaktiviteter.
“Tryghed i trafikken handler ikke kun om regler og skilte, men om at skabe rammer, hvor både bilister og bløde trafikanter kan føle sig sikre,” understreger Lars Storgaard.


























