Lokalt i Hadsten har 2021 også været et af de bedste år nogensinde med en imponerende vækst.
Der har været en markant stigning i nye kunder i Hadsten, som har bidraget positivt til forretningen.
Nordea Hadsten er en del af Markedsområde Randers, og her fortæller direktør Steffen Ludvigsen:
”Alle medarbejdere i Hadsten har fået større beføjelser i løbet af 2021, hvilket har betydet større handlefrihed og hurtigere svar til kunderne, og det har vi fået utrolig god feedback på. Og det er uden tvivl en af de primære årsager til succes.”
”Fleksibilitet og hastighed har været nøgleord i 2021 fra vores kunder, hvor Corona fortsat har spillet ind i hverdagen i Nordea for både vores medarbejdere og vores kunder.”
”Det gør mig i virkeligheden endnu mere stolt, at vi kan levere et så flot resultat, når vi tager årets udfordringer med i betragtning. Der skal igen i år lyde en kæmpe tak til alle medarbejdere for deres imponerende indsats og samarbejde. Jeg føler mig utrolig heldig over, at jeg har så dygtige mennesker omkring mig,” siger Steffen Ludvigsen.
Et år med høj vækst på alle parameter har betydet en rekord stor indtægtsfremgang i forhold 2020. Derudover er der ingen tvivl om, at indførsel af negative rente også har påvirket fremgangen positivt.
”Der er ingen tvivl om, at indførsel af negativ rente har givet anledning til rigtig mange kundedialoger, både nemme og svære. Det har og er svært at forklare og forstå, at renten har været negativ i mange år, og at det nu koster penge at have penge stående kontant, hvis beløbet er over kr. 100.000 for privatkunder,” siger Steffen Ludvigsen.
Den negative rente betød også, at der kom mange nye investorer frem, og de kan se tilbage på et år med meget flotte afkast. Forventninger til 2022 er dog ikke ligeså store, og her er det gode råd at holde fast i sin investeringsprofil.
Nordea har fortsat rejsen med at håndtere flere kundesager tættere på kunderne, og samtidigt give endnu mere ansvar ud til filialerne og medarbejderne.
”Jeg glæder mig helt vildt til 2022 set fra både vores kunder og medarbejders øjne. I januar måned ansatte vi nemlig 2 nye servicerådgivere i vores Markedsområde, som skal være med til at hjælpe bankrådgivere i hverdagen, så de får endnu mere tid til hjælpe og kontakte vores kunder. Det skal være med til at skabe en endnu højere medarbejder- og kundetilfredshed i 2022, og jeg kan næste ikke vente med at se udbyttet af et meget stærk setup. ”
”Uddannelse i bæredygtighed står også på programmet i 2022, hvor alle medarbejdere i Nordea skal lære mere om, hvordan vi kan tale bæredygtighed med vores kunder. Det gælder både i forhold til valg af investeringsløsning samt energioptimering af huset.”
”Bæredygtighed fylder markant mere for hver dag, der går. Her er jeg utrolig stolt over, at vi kan hjælpe vores kunder med nogle særlig produkter, så det faktisk kan betale sig at bidrage positivt til vores planets ve og vel,” slutter en meget stolt Steffen Ludvigsen.