Det er fjerde gang, at Favrskov Kommune spørger til borgernes tilfredshed med Jobcenter Favrskovs service. De tidligere undersøgelser har blandt andet ført til iværksættelse af indsatser, som har gjort det nemmere for borgerne at komme i kontakt med jobcentret over telefonen, lige som jobcentret har øget sit fokus på at skrive bedre og mere forståelige breve til borgerne.
Formand for Arbejdsmarkedsudvalget, Isabell Friis Madsen, ser frem til at høre, hvordan borgerne oplever servicen i jobcentret i 2023.
– Formålet med undersøgelsen er naturligvis at videreudvikle servicen i jobcentret. Og vi lærer noget, hver gang vi spørger borgerne om deres oplevelser i jobcentret – både hvor vi gør det godt, og hvor vi kan gøre det bedre. Jeg forventer både ris og ros, og vi tager imod begge dele. Det er vores vigtigste opgave at hjælpe borgerne videre i job eller uddannelse, og de input, vi får fra borgerne, kan vi bruge til at hjælpe dem på en endnu bedre måde, siger Isabell Friis Madsen.
Borgere, der er tilknyttet Jobcenter Favrskov, modtager en invitation på mail til at deltage i undersøgelsen. Her kan de vurdere deres tilfredshed med den service, de modtager i Jobcenter Favrskov. Blandt andet spørges der ind til borgernes oplevelse af medarbejdernes service, den telefoniske og skriftlige kontakt, vejledning ved opstart af forløb og den generelle oplevelse med Jobcenter Favrskov.
Arbejdsmarkedschef Camilla Sonne glæder sig til igen at modtage feedback, der kan forbedre servicen og styrke kontakten og samarbejdet med borgerne endnu mere.
– Vi arbejder hele tiden på at blive bedre, og derfor er borgernes mening vigtig. Vi vil gerne høre fra så mange borgere med tilknytning til jobcentret som muligt. Vi har sørget for at gøre det endnu nemmere at deltage, og derfor kan borgerne besvare undersøgelsen på flere måder – både hjemmefra via linket i mailen, på skærme opstillet i jobcentret eller på deres mobil via en QR-kode. Vi glæder os meget til at se og arbejde videre med resultaterne af brugertilfredshedsundersøgelsen, siger Camilla Sonne.